![]() |
ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ |
π. Δημητρίου Μπόκου
Ο Χριστός έφυγε από τη χώρα των Γεργεσηνών, όπου θε-ράπευσε δύο δαιμονισμένους αλλά δεν έγινε δεκτός από τους κατοίκους, και ήλθε στη βάση του, την Καπερναούμ. Εκεί έ-φεραν μπροστά του έναν παραλυτικό για να τον θεραπεύσει. Βλέποντας την πίστη τους ο Χριστός, αυτών που τον έφεραν, αλλά και του παραλυτικού, τον θεράπευσε, αφού πρώτα συγ-χώρησε τις αμαρτίες του (Κυριακή ΣΤ΄ Ματθαίου).
Βάση για όλα ο Χριστός θέτει την πίστη. Μια πράξη ε-λευθερίας του ανθρώπου, χωρίς την οποία ακόμα και ο Θεός δυσκολεύεται να παρέμβει στη ζωή του. Ο άνθρωπος πρέπει να είναι πάντα ελεύθερος στην επιλογή του να δεχτεί ή να απορρίψει τον Θεό. Η πίστη είναι άθλημα, ο άνθρωπος ανα-λαμβάνει ελεύθερα να επιδοθεί σ’ αυτό. Ο Θεός τού εξασφαλίζει τη δυνατότητα να έχει όποια επιλογή θέλει. Σαν πράξη λοιπόν ελευθερίας η πίστη, τυγχάνει πάντα επαίνου και επι-βραβεύεται απ’ τον Θεό.
Η πίστη όμως είναι κάτι που όλο και λιγοστεύει στον καιρό μας. Ο Χριστός αναρωτήθηκε κάποτε: Άραγε, όταν ξα-ναέρθω στον κόσμο, θα βρω πιστούς ανθρώπους πάνω στη γη; (Λουκ. 18, 8). Η αγάπη των ανθρώπων προς τον Θεό θα ψυ-χραίνεται όλο και περισσότερο. Και είναι πολλά αυτά που βο-ηθάνε να σπανίζει σιγά-σιγά η πίστη, να παγώνει η αγάπη. Ο κόσμος βομβαρδίζεται από καταιγισμό αντίθεων συνθημάτων. Οι πιστοί δοκιμάζονται σκληρά μέσα στη χαώδη σύγχυση των αρνητικών μηνυμάτων που κατακλύζουν τη ζωή τους.
Ταξιδεύουμε μέσα στη νύχτα, όπως έλεγε και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Βοήθεια από πουθενά, κανένας φάρος δεν φωτίζει τον δρόμο μας. «Χριστός καθεύδει». Σαν να μας εγκατέλειψε και ο Θεός. «Τα της Εκκλησίας αποίμαντα». Οι Χριστιανοί πορεύονται παραμελημένοι και αποκαμωμένοι πνευματικά, «ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα» (Ματθ. 9, 36). Οι ποιμένες ενίοτε, πλην εξαιρέσεων, αντί να είναι φώτα ο-δηγητικά και να στηρίζουν την πίστη των πιστών, επιτείνουν δυστυχώς τη σύγχυση με επαμφοτερίζουσες στάσεις. Ε-πιδίδονται σε συμπαιγνίες ανίερες προσδεδεμένοι στο άρμα της κοσμικής εξουσίας, διχάζουν το πλήρωμα της Εκκλησίας, εθελοτυφλούν στις ανομίες του καίσαρα, ψελλίζοντας συνήθως λίγα μισόλογα, και μόνο όταν ο κόμπος φτάνει στο χτένι. Οι άγιοι όμως στηλίτευαν, με τον τρόπο τους ο καθένας, την πνευματική παρανομία όπου κι αν εμφανιζόταν, είτε στον λαό είτε στους άρχοντες, πολιτικούς και εκκλησιαστικούς.
Αλλά μπορούμε να προσβλέπουμε «εις τον αρχηγόν της πίστεως και τελειωτήν Ιησούν» (Εβρ. 12, 2-3), για να μην α-ποκάμνουν οι ψυχές μας και παραλύουν από την αποθάρρυνση. Όσες και αν είναι οι δυσκολίες, Εκείνος θα «πολεμήσει τους εχθρούς ως παντοδύναμος». Το κακό έρχεται συνήθως με θόρυβο, φαντάζει ακαταμάχητο. Αλλά «θαρσείτω λαός του Θεού». Η νίκη ανήκει πάντα στον Θεό.
Έχουμε την πίστη που μετακινεί βουνά και νικάει τα πάντα;
Καλή, ευλογημένη εβδομάδα!
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (20-26 ΙΟΥΛ. 2025)
(για τους εντοπίους)
1. Το Σάββατο βράδυ, 19-7-2025, πανηγυρικός Εσπερινός στο παρεκκλή-σιο Προφήτου Ηλία, ώρα 7.30-9.00 μ. μ.
2. Την Κυριακή ΣΤ΄ Ματθαίου, 20-7-2025, του προφήτου Ηλία, πανηγυρι-κή Θεία Λειτουργία στο παρεκκλήσιο Προφήτου Ηλία, ώρα 7.00-10.00 π. μ. Δεν θα λειτουργήσει ο ενοριακός μας ναός του Αγίου Βασιλείου.
3. Την Τρίτη, 22-7-2025, της αγίας μυροφόρου και ισαποστόλου Μαρίας της Μαγδαληνής και της αγίας Μαρκέλλης της Χιοπολίτιδος, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
4. Την Πέμπτη, 24-7-2025, της αγίας μεγαλομάρτυρος Χριστίνης, στο πα-ρεκκλήσιο Αγίου Χρήστου, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
5. Την Παρασκευή, 25-7-2025, η Κοίμηση της Αγίας Άννης, στο παρεκ-κλήσιο Προφήτου Ηλία, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
6. Την Παρασκευή βράδυ, 25-7-2025, πανηγυρικός Εσπερινός στο παρεκ-κλήσιο Αγίας Παρασκευής, ώρα 7.30-9.00 μ. μ.
7. Το Σάββατο, 26-7-2025, της αγίας μεγαλομάρτυρος Παρασκευής, πα-νηγυρική Θεία Λειτουργία στο παρεκκλήσιο Αγίας Παρασκευής, ώρα 7.00-10.00 π. μ.
8. Καθημερινά, ώρα 7.00-8.15 μ. μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί.
9. Κάθε Τετάρτη, ώρα 6.00-7.00 μ. μ., Ιερά Εξομολόγηση. Άλλες ημέρες και ώρες με ραντεβού (τηλ. 6980 898 504).
«Αντιύλη». Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα
Τηλ. 26820 25861/6980 898 504. E-mail: antiyli.gr@gmail.com