Μπορείτε να επικοινωνείτε στο email

studiopressbg@gmail.com

29 Μαΐου 2025

Η Εορτή της Αναλήψεως στη Χούνη Αργολίδας σε εκκλησάκι μέσα σε σπηλιά

 Θεία λειτουργία

Με κάθε λαμπρότητα τιμάτε η μεγάλη εορτή της Αναλήψεως στο ομώνυμο εκκλησάκι στην ορεινή Αργολίδα στην περιοχή Χούνη . Πρόκειται για ένα εξωκλήσι που βρίσκεται μέσα σε σπηλιά . 
Τον εσπερινό τέλεσαν οι ιερείς π. Κωνσταντίνος Σέρρος ,εφημέριος της Αγίας Τριάδος Ναυπλίου και π. Θεόδωρος Μποτσώνης ,εφημέριος του Αγίου Γεωργίου Ηρας Αργολίδας . Κατά τον εσπερινό έψαλλε ο ιεροψάλτης Μπελίτσης Γιώργος και Πρόεδρος της Κοινότητας Αλέας.

Η Χούνη είναι ένας πολύ μικρός οικισμός στην Αργολίδα, που ανήκει στο Δήμο Άργους-Μυκηνών, και βρίσκεται δυτικά του Άργους, και σε απόσταση 15 περίπου λεπτών από αυτό.

Η Χούνη, είναι το πρώτο χωριό προς τα ορεινά της Αργολίδας που συναντά κανείς ανεβαίνοντας για το χωριό της Καρυάς.

Χτισμένη πάνω σε μια χαράδρα, στη Χούνη ευνοείται η καλλιέργεια οπωροφόρων δέντρων. Οι 250 περίπου κάτοικοι του χωριού ασχολούνται με τα πορτοκάλια, τα βερύκοκα και τις ελιές, καθώς ο οικισμός είναι κατά παράδοση αγροτικός.
Στη Χούνη ο επισκέπτης συναντά την εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα, ενώ από το κεντρικό δρόμο είναι επίσης ορατή η Αγία Ρουσαλή Βρουστίου, και η εκκλησία της Ανάληψης, ξωκλήσια που είναι χτισμένα κυριολακτικά μέσα στα βράχια.

Κοντά στο χωριό της Χούνης βρίσκονται και δύο μικροί οικισμοί, τα Μποζιονελαίικα και τα Σπαναίικα.

Της Αναλήψεως του Κυρίου, η Δεσποτική Εορτή, που αναφέρεται στην ανάβαση του Χριστού στους ουρανούς και θεωρείται στην εκκλησιαστική παράδοση ως η ολοκλήρωση της αποστολής του Κυρίου επί της Γης. Η Ανάληψη εορτάζεται από την Εκκλησία την 40η ημέρα από την Ανάσταση του Κυρίου
Σχετικά με την Ανάληψη του Κυρίου

«Ὁ Κύριος ἀνελήφθη εἰς οὐρανούς, ἵνα πέμψῃ τὸν Παράκλητον τῶ κόσμω, οἱ οὐρανοὶ ἡτοίμασαν τὸν θρόνον αὐτοῦ, νεφέλαι τὴν ἐπίβασιν αὐτοῦ, Ἄγγελοι θαυμάζουσιν, ἄνθρωπον ὁρῶντες ὑπεράνω αὐτῶν, ὁ Πατὴρ ἐκδέχεται, ὃν ἐν κόλποις ἔχει συναϊδιον, Τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον κελεύει πᾶσι τοὶς Ἀγγέλοις αὐτοῦ, Ἄρατε πύλας οἱ ἄρχοντες ἡμῶν, Πάντα τὰ ἔθνη κροτήσατε χείρας. ὅτι ἀνέβη Χριστός, ὅπου ἣν τὸ πρότερον».
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή Του από τους νεκρούς, δεν εγκατέλειψε αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές Του (Πράξ.1,3). Αυτές οι μεταναστάσιμες εμφανίσεις Του προς αυτούς είχαν πολύ μεγάλη σημασία. Έπρεπε οι πρώην δύσπιστοι και φοβισμένοι μαθητές να βιώσουν το γεγονός της Αναστάσεως του Διδασκάλου τους και να αποβάλλουν κάθε δισταγμό και ψήγμα απιστίας για Εκείνον.
Την τεσσαρακοστή λοιπόν ημέρα, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, ο Κύριος τους μαθητές του «εξήγαγε έξω έως τη Βηθανία», στο όρος των Έλαιών όπου συνήθως προσηύχετο. «Και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24,50) και «ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ' αυτούς και εφέρετο πρός τα πάνω, στον ουρανό» μέχρι που τον έχασαν από τα μάτια τους. Και μετά αφού Τον προσκύνησαν επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ με χαρά μεγάλη και έμεναν συνεχώς στο ναό υμνολογώντας και δοξολογώντας το Θεό.
Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφοντας πιο λακωνικά το θαυμαστό και συνάμα συγκινητικό γεγονός, αναφέρει πως μετά από την ρητή αποστολή των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο κηρύττοντας και βαπτίζοντας τα έθνη, «ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού. Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος δια των επακολουθούντων σημείων» (Μαρκ.16,19-20).
Αυτή η ευλογία είναι πια η αρχή της Πεντηκοστής. Ο Κύριος ανέρχεται για να μας στείλει το παράκλητο Πνεύμα, όπως λέγει το τροπάριο της εορτής: «Ανυψώθηκες στη δόξα, Χριστέ Θεέ μας, αφού χαροποίησες τους μαθητές σου με την επαγγελία του Αγίου Πνεύματος και βεβαιώθηκαν από την ευλογία σου».
Η Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί αναμφίβολα το θριαμβευτικό πέρας της επί γης παρουσίας Του και του απολυτρωτικού έργου Του. «Ανελήφθη εν δόξη» για να επιβεβαιώσει την θεία ιδιότητά Του στους παριστάμενους μαθητές Του. Για να τους στηρίξει περισσότερο στον τιτάνιο πραγματικά αγώνα, που Εκείνος τους ανάθεσε, δηλαδή τη συνέχιση του σωτηριώδους έργου Του για το ανθρώπινο γένος.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ανήλθε στους ουρανούς, αλλά δεν εγκατέλειψε το ανθρώπινο γένος, για το οποίο έχυσε το τίμιο Αίμα Του. Μπορεί να κάθισε στα δεξιά του Θεού στους ένδοξους ουρανούς, όμως η παρουσία Του εκτείνεται ως τη γη και ως τα έσχατα της δημιουργίας. Άφησε στη γη την Εκκλησία Του, η οποία είναι το ίδιο το αναστημένο, αφθαρτοποιημένο και θεωμένο σώμα Του, για να είναι το μέσον της σωτηρίας όλων των ανθρωπίνων προσώπων, που θέλουν να σωθούν. Νοητή ψυχή του σώματός Του είναι ο Θεός Παράκλητος, «το Πνεύμα της αλήθείας» (Ιωάν. 15,26), ο Οποίος επεδήμησε κατά την αγία ημέρα της Πεντηκοστής σε αυτό, για να παραμείνει ως τη συντέλεια του κόσμου.
Η σωτηρία συντελείται με την οργανική συσσωμάτωση των πιστών στο θεανδρικό Σώμα του Χριστού. Αυτό εννοούσε, όταν υποσχόταν στους μαθητές Του: «ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ.28,20).

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναγνώστες