Μπορείτε να επικοινωνείτε στο email

studiopressbg@gmail.com

15 Νοεμβρίου 2025

Η ΕΝΘΡΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ κ. ΠΑΥΛΟΥ



Η Αποστολική Ιερά Μητρόπολή μας υποδέχθηκε πανδήμως, με πάσα λαμπρότητα και όπως αρμόζει στην εξέχουσα αυτή περίσταση τον νέο Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη και Ποιμενάρχη της κ. Παύλο.

Τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμο β΄ και τον σεπτό Ποιμενάρχη μας υποδέχθηκαν αρχικά στα όρια της Μητροπολιτικής μας Περιφερείας, στα διόδια Καλαμακίου, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Δημήτριος Πτωχός, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κορινθίας κ. Αναστάσιος Γκιολής, ο Διοικητής Φρουράς Κορίνθου, Συνταγματάρχης Μηχανικού κ. Νικόλαος Κορίτσης, ο Διευθυντής της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κορινθίας κ. Ιωάννης Αθανασόπουλος και ο Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως μας, Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος.
 







 

Εν συνεχεία, η τιμητική πομπή κατευθύνθηκε προς την πόλη της Κορίνθου και την ειδικά διαμορφωμένη εξέδρα επί των οδών Σ. Κολιάτσου και Απ. Παύλου στην οποία, τον νέο Μητροπολίτη μας υποδέχθηκαν ο Σεβ. Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, ως Τοποτηρητής της Ι. Μητροπόλεως μας, ο Δήμαρχος Κορινθίων κ. Νικόλαος Σταυρέλης, πλειάδα Αρχιερέων, οι Αρχιερατικοί Επίτροποι και οι Κληρικοί της Ι. Μητροπόλεως μας ιεροφορούντες, οι Μοναστικές Αδελφότητες και πλήθος Λαού εξ όλης της Μητροπολιτικής μας Περιφέρειας και πολλών άλλων Ιερών Μητροπόλεων, ως και εκ της Ι. Μητροπόλεως Καβάλας, τόπο καταγωγής και Ιερατικής διακονίας του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Παύλου.

Ο άγιος Τοποτηρητής κ. Ιερώνυμος παρέδωσε την Ποιμαντορική Ράβδο στον νέο Ποιμενάρχη μας και ακολούθως ο Δήμαρχος Κορινθίων κ. Νικόλαος Σταυρέλης, αφού καλωσόρισε όλους τους υψηλούς προσκεκλημένους, απευθυνόμενος προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας τον προσφώνησε: Σεβασμιώτατε, ως Δήμαρχος Κορινθίων δανείζω ολοπρόθυμα τη φωνή μου σε όλου του Κορινθιακού λαού τη φωνή, ώστε εν ενί στόματι και μιά καρδία να ειπωθεί ένα «ΝΑΙ» και ένα «ΑΜΗΝ». Ναι, Σεβασμιώτατε, οι Κορίνθιοι επιθυμούν να σας εκφράσουν δια εμού την αφοσίωσή τους και να σας διαβεβαιώσουν ότι αυτή δεν συνιστά καθηκοντολογία υπηρεσιακή ή εθιμική, αλλά αποδοχή δωρεάς αγιοπνευματικής. Ναι, Σεβασμιώτατε, οι Κορίνθιοι προσβλέπουν στο πρόσωπό σας τον της ενότητας του εκκλησιαστικού σώματος εγγυητή. Ναι, Σεβασμιώτατε, οι Κορίνθιοι νιώθουν ήδη διπλή τη χάρη να έχουν πατέρα τους έναν Παύλο ως του Αποστόλου Παύλου διάδοχο και συνεχιστή. Ναι, Σεβασμιώτατε, η παύλεια ταυτότητα της πόλεώς μας θα έχει από σήμερα εσάς θεματοφύλακα και πρεσβευτή. Ναι, Σεβασμιώτατε, το να σας παραδώσουμε το χρυσό κλειδί της πόλης θα ήταν λίγο και δεν μας αρκεί. Σας προσφέρουμε ολόκληρη τη πόλη και όλη μας την καρδιά, με ένα «γένοιτο» και ένα «αμήν».

ΑΞΙΟΣ !

Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Παύλος αντιφωνώντας, εμφανώς συγκινημένος, εξέφρασε ευγνωμώνως την αγάπη του προς όλους για την λαμπρή υποδοχή και για την θαυμαστή προετοιμασία της και επικαλούμενος την Β΄ Προς Κορινθίους Επιστολή του Πολιούχου και Προστάτου μας Παύλου δεσμεύθηκε για «αγάπη θυσία αιματηρή» και αέναη.

Στη συνέχεια, εν πομπή, άπαντες κατευθύνθηκαν προς τον Μητροπολιτικό και Καθεδρικό Ι. Ναό Αποστόλου Παύλου Κορίνθου και αφού ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παύλος ανήλθε με πάσα επισημότητα στον θρόνο του, ο Επίσκοπος Σκιάθου κ. Ιωάννης, Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ανέγνωσε την Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου και το Προεδρικό Διάταγμα περί εκλογής, αναγνωρίσεως και καταστάσεως του νέου Μητροπολίτου μας.

Ακολούθησε, η τελετή της Ενθρονίσεως, στην οποία παρέστησαν ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμος β΄, ο εκπρόσωπος του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαοδικείας κ. Θεοδώρητος, ο εκπρόσωπος του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ. κ. Θεοδώρου, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γουινέας κ. Γεώργιος, οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος, Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημήτριος, Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Σύρου κ. Δωρόθεος, Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος, Πατρών κ. Χρυσόστομος, Θηβών, Λεβαδείας και Αυλίδος κ. Γεώργιος, Άρτης κ. Καλλίνικος, Ηλείας κ. Αθανάσιος, Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος κ. Κύριλλος, Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ, Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης κ. Αντώνιος, Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Χρυσόστομος, Ιερισσού, Αγ. Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων, Αργολίδος κ. Νεκτάριος, Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Κωνσταντίνος, Γρεβενών κ. Δαβίδ, Κεφαλληνίας κ. Δημήτριος, Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανος, Μάνης κ. Χρυσόστομος, Φθιώτιδος κ. Συμεών, Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, Λήμνου και Άγ. Ευστρατίου κ. Ιερόθεος, Περιστερίου κ. Γρηγόριος, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρος, Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Επιφάνιος, Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Αλέξιος, ο Τοποτηρητής της Ι. Μητροπόλεώς μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος και οι Θεοφιλέστατοι Επίσκοποι Αμορίου κ. Νικηφόρος, Κερνίτσης κ. Χρύσανθος, Τεγέας κ. Θεόκλητος, Λακεδαιμονίας κ. Θεόφιλος, Σκοπέλου κ. Νικόδημος, Αμφιπόλεως κ. Χριστοφόρος, Αχελώου κ. Νήφων, Σκιάθου κ. Ιωάννης, Επιδαύρου κ. Νικόδημος, Ταλαντίου κ. Θεολόγος και ο Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεώς μας Κεγχρεών κ. Αγάπιος. Παρέστησαν επίσης Πρωτοσύγκελλοι Ι. Μητροπόλεων, εκπρόσωποι Ιερών Μονών εξ Αγίου Όρους, πλήθος Ιερέων εκ πολλών Ι. Μητροπόλεων και σύμπασα η χορεία των Ιερέων της Ι. Μητροπόλεώς μας.

Την Ελληνική Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο εκ της Κορινθίας καταγόμενος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστος Δήμας, και τιμητικώς παρέστησαν ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Νικόλαος Ταγαράς, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολίτικης Προστασίας κ. Ευάγγελος Τουρνάς, οι Βουλευτές Καβάλας κ. Ιωάννης Πασχαλίδης, κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, Κορινθίας κ. Μαρία-Ελένη Σούκουλη, κ. Γεώργιος Ψυχογιός και Λάρισας κ. Γεώργιος Ρούντας, ο Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Ζόμπος, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κορίνθου κ. Αναστάσιος Γκιολής, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερείας Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, οι Δήμαρχοι Καβάλας κ. Θεόδωρος Μουριάδης, Νέστου κ. Σάββας Μιχαηλίδης, Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, Κορινθίων κ. Νικόλαος Σταυρέλης, Λουτρακίου-Περαχώρας και Αγ. Θεοδώρων κ. Γεώργιος Γκιώνης, Σικυωνίων κ. Σπυρίδων Σταματόπουλος, Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης κ. Βλάσης Τσιώτος, Βέλου-Βόχας κ. Αθανάσιος Μανάβης, Νεμέας κ. Κωνσταντίνος Φρούσιος, ο Διοικητής Φρουράς Κορίνθου Συνταγματάρχης Μηχανικού κ. Νικόλαος Κορίτσης, ο Αστυνομικός Διευθυντής Κορινθίας κ. Ιωάννης Αθανασόπουλος, ο Λιμενάρχης Λ/Χ Κορίνθου, Πλοίαρχος, κ. Ιωάννης Καραντζιούνης, ο Διοικητής Π.Υ. Νομού Κορινθίας κ. Δημήτριος Λερής, ο Διοικητής Π.Υ. Κορίνθου κ. Βασίλειος Καγιάς, η Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Κορίνθου κ. Πέννυ Επιβατινού, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας κ. Παναγιώτης Λουζιώτης, Πρόεδροι Συλλόγων, Αντιπεριφερειάρχες Περιφερείας Πελοποννήσου, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοι και ο πρώην Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Νίκας.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, ως Τοποτηρητής, εκκίνησε τις ομιλίες αναφερθείς στον Ποιμενάρχη μας και την σπουδαία και θυσιαστική αποστολή που του ανατέθηκε από την Εκκλησία. Κατά την Τοποτηρητία του ο Σεβασμιώτατος διαπίστωσε ότι η Αποστολική Ιερά Μητρόπολη Κορίνθου αποτελεί ευλογημένο γεώργιο, που διακόνησε αόκνως ο μακαριστός προκάτοχός του κυρός Διονύσιος ο Δ’ και εξέφρασε την εδραιωμένη πεποίθησή του ότι νέος Ποιμενάρχης μας κ. Παύλος θα συνεχίσει το ευλογημένο και θεάρεστο έργο, που έπραξε ο προκάτοχός του, με τα ίδια και καλύτερα αποτελέσματα!

Ακολούθησαν οι προσφωνήσεις του εκπροσώπου του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, Σεβασμιώτατου Μητροπολίτου Λαοδικείας κ. Θεοδωρήτου και του εκπροσώπου του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ. κ. Θεοδώρου, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γουινέας κ. Γεωργίου. Μετέπειτα τον λόγο έλαβαν ο Υπουργός κ. Χρίστος Δήμας, εκπροσωπώντας την Ελληνική Κυβέρνηση, ο Υφυπουργός κ. Νικόλαος Ταγαράς, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Δημήτριος Πτωχός και τέλος, ως εκπρόσωπος του Ιερού Κλήρου και του Λαού της Αποστολικής Ι. Μητροπόλεως μας, ο Πρωτοσύγκελλος μας, Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος.




































   

ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΗΡΙΟΣ ΛΟΓΟΣ

ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ κ. ΠΑΥΛΟΥ

 

«Ο γρ κρινα το εδέναι τι ν μν ε μ ησον Χριστόν, κα τοτον σταυρωμένον» (Α΄ Κορ. 2,2)

Μακαριώτατε Πάτερ κα Δέσποτα, Σεπτ Προκαθήμενε τς κκλησίας τς λλάδος κ. κυριέ μοι ερώνυμε,

Σεβασμιώτατε Μητροπολίτα Λαοδικείας κ. Θεοδώρητε, κπρόσωπε τς ατο θειοτάτης Παναγιότητος το Οκουμενικο Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,

Σεβασμιώτατε Μητροπολίτα Γουινέας κ. Γεώργιε, κπρόσωπε τς ατο θειοτάτης Μακαριότητος το Πάπα κα Πατριάρχου λεξανδρείας κα πάσης φρικς κ.κ. Θεοδώρου.

Σεβασμιώτατε γιε Καλαβρύτων, Τοποτηρητ τς ερς Μητροπόλεως Κορίνθου, κ. ερώνυμε

Σεβασμιώτατοι κα Θεοφιλέστατοι γιοι ρχιερες,

Πανοσιολογιώτατοι Καθηγούμενοι, σεβαστο Πατέρες κα ερολογιώτατοι Διάκονοι, ελαβέστατοι μοναχο κα μοναχαί,

ξιότιμε πουργέ ποδομν κα Μεταφορν, κπρόσωπε τς λληνικς Κυβερνήσεως κ. Δήμα,

κ. πουργοί,

ξιότιμοι κ. Βουλευτές,

ξιότιμε κ. Περιφερειάρχα Πελοποννήσου,

ξιότιμοι ντιπεριφερειάρχες,

ξιότιμε κ. Δήμαρχε Κορινθίων,

ξιότιμοι κ. Δήμαρχοι, Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων, Σικυωνίων, Βέλου-Βόχας, Νεμέας, Ξυλοκάστρου -Ερωστίνης, Καβάλας, Νέστου κα Θάσου,

ντιμώτατοι κπρόσωποι τν λοιπν Πολιτικν κα τν Δικαστικν ρχν,

Γενναιότατοι κπρόσωποι τν Στρατιωτικν κα στυνομικν ρχν κα τν λοιπν Σωμάτων σφαλείας,

λλογιμώτατοι Κοσμήτορες τῆς Σχολῆς τοῦ Π. Πελοπονήσου και τς Θεολογικς Σχολς το ΠΘ πρωτοπρεσβύτερε θανάσιε Γκίκα,

λλογιμώτατοι Καθηγητς,

γαπητοί,  νέοι, νέες κα παιδιά,

Λα το Θεο γαπημένε, ελογημένοι νθρωποι τς Κορίνθου,

 

«χάρις μν κα ερήνη π Θεο Πατρς μν κα Κυρίου ησο Χριστο»[1].

 

Μέ βαθεα ταπείνωση κα συντριβ καρδίας, ποκλίνομαι νώπιον το Θεο, το Παντοκράτορος, το Δημιουργο πάντων, το ορανο κα τς γς, ποος μέ τν πειρη σοφίαν Του κα τν νεξιχνίαστη πρόνοιάν Του « φθαλμς οκ εδε κα ος οκ κουσε .., τοίμασεν Θες τος γαπσιν ατόν»[2],  ρισε τν πορείαν τς ζως μου κα τν ρχν τς διακονίας μου σέ ατν τν ερ κα στορικ Μητρόπολη.

 

Κάθε σκέψη μου, κάθε καρδιακς παλμς συνδέονται μ τ ανιγμα τς θείας Του βουλς, ποία μ καλε ν πηρετήσω μ ταπείνωση, πίστη κα νιδιοτελ γάπη « ς Θεο διάκονος»[3].

 

«Ελογητς Θες κα Πατρ το Κυρίου μν ησο Χριστο, Πατρ τν οκτιρμν κα Θες πάσης παρακλήσεως»[4].

 

Τν δοξάζω κα Τν εχαριστ γι τν δύναμη πο μο παρέχει κα γι τν κατάπαυστη καθοδήγηση πο ασθάνομαι ν έ ς ποταμς ντς τς ψυχς μου.

 

Σήμερα, ατή γία κα στορικ γ τς Κορίνθου γίνεται δι’ μέ τόπος προσωπικς Πεντηκοστς. δ, που ντήχησε τ κήρυγμα το ποστόλου τν θνν Παύλου, που π το βήματος το Γαλλίωνος[5] «τ ρχαα παρλθεν, κα δο γέγονε καιν τ πάντα»[6], στέκομαι μ δέος, λλ κα μ λπίδα, πίστη κα γάπη, γι ν συνεχίσω τ ατ ποστολικ ργο του κα πως  «χωρισθες Παλος κ τν θηνν λθεν ες Κρινθον»[7], μετ τν ελογημένη διετή διακονία μου ς βοηθς πίσκοπος το Μακαριωτάτου ρχομαι ξ θηνν ες Κόρινθον.

 

«Τ στόμα μν νέγε πρς μς, (πεφιλημένοι) Κορίνθιοι, καρδία μν πεπλάτυνται·»[8]

 

λόγος το ορανοβάμονος ποστόλου, πο πηύθυνε πρς τος Κορινθίους, ντηχε σήμερα μέσα μου σν πόσχεση κα ρκος:

«ο γρ κρινα το εδέναι τι ν μν ε μ ησον Χριστόν, κα τοτον σταυρωμένον»[9].

Ατς λόγος εναι ρχ κα τ τέλος τς διακονίας μου. Χριστς σταυρωμένος — χι ς σύμβολο παρελθόντος, λλ ς ζωνταν πραγματικότητα πο δίνει νόημα, λπίδα κα σωτηρία στν νθρωπο κάθε ποχς.

 

Α. Πρτα μως στρέφω μ εγνωμοσύνη τν νο κα τν καρδία μου πρς τν Μακαριώτατο ρχιεπίσκοπο θηνν κα πάσης λλάδος κ. ερώνυμο, τν θεήλατο οἰακοστρόφο κα ποιμένα τς κκλησίας μας, πο μ τν πατρικ του γάπη κα τ σοφ του κρίση εδόκησε ν μ προτείνει γι ατν τν ερν διακονίαν.

Εχαριστ πίσης τ μέλη τς ερς Συνόδου τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος, πο μ τν τιμία τους ψφο μ νέδειξαν Μητροπολίτη ατς τς στορικς κα ποστολικς παρχίας.

Εχαριστ τν σεβαστ μοι Τοποτηρητή, τν σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. ερώνυμο, λλ κα τν βοηθ πίσκοπο τς μητροπόλεώς μας κ. γάπιο, δι τ μέχρι τοδε φροντίδα κα τν γάπη τους πρς τν λα τς Κορίνθου.

Μέ ταπείνωση εχαριστ τν ερ κλρο, τς μοναχικς δελφότητες, τος λαϊκος συνεργάτες κα τν πιστ λαό, πο μ ποδέχεσθε σήμερα ς πατέρα, ποιμένα κα δελφ ν Χριστ. λοι μαζί, νωμένοι στ Σμα το Σωτρος Χριστο, θ προχωρήσουμε «ν ν πνεύματι, μι ψυχ συναθλοντες τ πίστει το εαγγελίου»[10].

νθυμομαι σήμερα μ εγνωμοσύνη κα δακρυρροοῦσα καρδία κα τν μακαριστ Μητροπολίτη Φιλίππων κυρ Προκόπιο, τν κ Κορίνθου νατείλαντα, πνευματικ μου πατέρα, πο μ δίδαξε τι ληθιν ξουσία τς κκλησίας εναι γάπη.

 

Β. Καλούμαι τώρα ν διακονήσω μι πόλη σύμβολο. Κόρινθος δν εναι πλς μία πόλη· εναι σταυροδρόμι στορίας κα πνεύματος, κέντρο πολιτισμο, λλ κα κοιτίδα πίστεως.

π τος μύθους το Βελλερεφόντη κα το ρακλ, ως τ μαρμάρινα στολίδια το ρχαίου ναο το πόλλωνος, κι π τ μεγαλοπρέπεια τς ρχαίας γορς ως τν ταπειν οκο πο φιλοξένησε τν πόστολο Παλο, Κόρινθος πάντοτε ναζητοσε τ φς — λλοτε τ φς τς σοφίας, κα τώρα τ φς το Χριστο.

Κα δ, στν ρχαο λιμένα τν Κεγχρεν, ν μέσ μπόρων κα στον, χησε φων το ποστόλου Παύλου: φων πο σχισε τν έρα κα τ δεσμ το κόσμου, φων πο φερε στν μαρτωλ πόλη τν λόγο τς σωτηρίας.

Στος δρόμους ατς τς πόλεως περπάτησε Παλος, κήρυξε τν σταυρωμένο, βάπτισε πιστούς, δρυσε τν κκλησία. δ γραψε τς πιστολς του πο λλαξαν τν ο τς θεολογίας κα τς νθρωπότητος. π δ ξεκίνησε ποστολ πο νωσε νατολ κα Δύση, στορία κα αωνιότητα.

δ εναι κα βυζαντιν Κόρινθος, μ τ πολυάριθμα μοναστήρια της· κα Κόρινθος τς Τουρκοκρατίας κα τς παναστάσεως, μ τος γωνιστς κα τος νεομάρτυρες, μ τ ρωικ Δερβενάκια, λλ κα Κόρινθος τς σύγχρονης λλάδος, μι πόλη ζσα πο παλεύει μ πίστη κα δημιουργία ν διατηρήσει τν ψηλ θέση της στ συνείδηση το νεοέλληνα.

λα ατ συνθέτουν, ὡς ψηφῖδες, ναν τόπο ερό, τόπο σταυρικ λλ κα ναστάσιμο. Ατν τν πόλη καλομαι ν διακονήσω. Δν δειλι, γιατί δν εμαι μόνος, «πάντα σχύω ν τ νδυναμοντί με Χριστ»[11]

χω κα τς πρεσβεες τν γίων ς προστασία κραται κα διαρκή.

 

Γ. Κα εναι γεγονς τι Κόρινθός μας ελογήθηκε μ τν παρουσία πλήθους γίων, πο γιναν στέρες φωτεινο στν πνευματικ οραν της.

Μέ πρτον τν πόστολο τν θνν Παλο κα τος συνεργάτες του, Σίλα κα Τιμόθεο, τν κύλλα κα τν Πρίσκιλλα, τ διακόνισσα τν Κεγχρεν Φοίβη, τή Χλόη κα τόν Κρίσπο, τὸν Παῦλο τὸν νέο. Τν σιο Πατάπιο, τν γιο Γεράσιμο κα τν Μακάριο τν Νοταρ, τος μνητς τς Φιλοκαλίας κα το πόθου γι τ μυστικ νωση μ τν Θεό. Τν γιο Λεωνίδη, το ποίου βασιλικ στ Λέχαιο προσμένει τι περισσότερο τ φροντίδα μας κα τν νάδειξή της.

Ο γιοί μας ποτελον τ ζωνταν μας θεολογία, τν ρθοπραξία τς γάπης. Κα κάθε προσκύνημα, κάθε λείψανο, κάθε ορτή τους εναι να νοιχτ Εαγγέλιο πο μς καλε ν ζήσουμε «ν Χριστ κα δι τν Χριστόν».

 

Δ. Δν μπορ ν μν ναφέρω μως τούτ τν ερ στιγμ μ ελάβεια κα σεβασμ τος προκατόχους μου:

τν γέρωχο Δαμασκηνό, τν μετέπειτα ρχιεπίσκοπο θηνν κα ντιβασιλέα, τν εράρχη πο ναδημιούργησε τν πόλη μετ τν καταστροφικ σεισμό·

τν θεολόγο Μιχαήλ, τν μετέπειτα ρχιεπίσκοπο μερικς, πο δωσε τν ψυχ του γι τ ποίμνιον του κατ τ δίσεκτα χρόνια τς γερμανικς κατοχς·

τν πραΰ Προκόπιο, πο θεία προνοί συνέδεσε τν παρξή του μ τν προετοιμασία μου ν γαπήσω κ νεότητός μου τν Κόρινθο·

τν μέγα Παντελεήμονα, τν σοφ κα δέκαστο, τν ρωα κα γωνιστή·

κα τν μεσο προκάτοχό μου Διονύσιο, πο σθένεια ωρα κοψε τος ραματισμος του κα τ ργα του.

λοι τους πήρξαν ργάται το Εαγγελίου, φρουρο τς πίστεως κα ποιμένες ληθινοί.

δική μου παρουσία ς πισκόπου δν ρχεται ν προσθέσει να νέο κεφάλαιο, λλ ν συνεχίσει τ διο ργο, μ ταπεινότητα κα πίστη.

 

Ε. Στρέφω τ βλέμμα μου στ μοναστήρια τς Κορινθίας, πο ς νθη πνευματικ «ν ρεσι κα σπηλαίοις κα τας πας τς γς»[12], εναι τ φρούρια τς προσευχς κα τς λπίδος μας, ο πνευματικς άσεις στν ρημία το κόσμου, ο πνεύμονες τς κκλησίας μας.

Ο μοναχο κα α μοναχα μας εναι ο γρυπνοι φύλακες τς πίστεως· κενοι πο μ τν προσευχ τους στηρίζουν τν κόσμο, ταν ο θόρυβοι τς ζως πνίγουν τ φων το Θεο. Εναι στηριγμς το πισκόπου.

 

ΣΤ. Στν καρδι κάθε κκλησίας, μως, βρσκεται κλρός της. λοι ο ερες μας, πο γωνίζονται σιωπηλά, πο τελον τ Θεία Λειτουργία κάτω π οεσδήποτε συνθήκες, πο διακονον τν νθρωπο νύκτα κα μέρα, πο γίνονται ο ναμμένες λαμπάδες στς νορίες μας.

Κα πο μέσα π τς ελογημένες ερατικς οκογένειές τους προσμένουμε τος νέους ερες μας, τ παιδιά τους, πο θ συνεχίσουν τν λευιτικ διακονία. «δελφοί μου γαπητοί, δραοι γίνεσθε, μετακίνητοι, περισσεύοντες ν τ ργ το Κυρίου πάντοτε, εδότες τι κόπος μν οκ στι κενς ν Κυρί»[13].

Προσεύχομαι στν γιο Διονύσιο τν Κορίνθιο στε Μητρόπολή μας ν γίνει κοιτίδα νέων ερατικν κλήσεων, ν ἀναθερμανθεῖ τ ερ φρόνημα τν νέων, στε ν πάρξουν συνεχιστα το ργου το Χριστο, «ργάται το εαγγελίου Του», γι ν διακονήσουν στ νομα το Χριστο τν σύγχρονον νθρωπο πο σφυκτι στν πρόσωπη κοινωνία το σήμερα.

 

ΙΒ. Σε μι κοινωνία ρευστή, που τ πάντα σχετικοποιονται, κα που κκλησία μένει μόνη σταθερ δύναμη, χι γιατί πλς ντιστέκεται, λλ γιατί φωτίζει μ τ νέσπερο φς τς ναστάσεως Χριστο τν κόσμο λον. Διότι «ες Θες Πατήρ, ξ ο τ πάντα κα μες ες ατόν, κα ες Κύριος ησος Χριστός, δι᾿ ο τ πάντα κα μες δι᾿ ατο»[14].

Γιαυτό καὶ τὰ δόγματα κα ο ποφάσεις τν Οκουμενικν Συνόδων κα ο ερο κανόνες μας εναι ο σβεστοι δοδείκτες μας. Δν εναι δεσμά, λλ μόνη δς πρς τν λήθειαν. πίστις μας δν φυλακίζει τν νο· τν πελευθερώνει, γιατί τν στρέφει πρς τ Φς πο δν δύει, πρς κενον πο μ τν Σταυρ του μας λευθέρωσε, διότι «ο τ Πνεμα Κυρίου, κε λευθερία»[15].

 

ΙΓ. Ζομε τὴν ποχή που νθρωπιν παρξη ψηφιοποιεται, που νθρωπος κινδυνεύει ν μετατραπε σ ριθμό σ δεδομένο. Στν εκονικ πραγματικότητα, τ πρόσωπο πειλεται ν χαθε πίσω π θόνες κα λγορίθμους. τεχνητ νοημοσύνη μπορε ν μιμηθ τ λογική, ποτέ μως δν θ γνωρίσει τ μυστήριο τς γάπης, γιατί μόνον νθρώπινη καρδία κα οχ πεξεργαστς δεδομένων, εναι «νας το ν μν γίου Πνεύματος»[16].

ρθόδοξος κκλησία μας, μ τ σοφία τν Πατέρων κα τ ζωνταν πνευματικ της παράδοση, φωτίζει τος πιστος, νφυτεύει τν λήθεια στν καρδία τους κα διδάσκει τι ζωή μ τν Χριστόν περβαίνει κάθε φήμερη γοητεία κα πειρασμό. Διδάσκει ότι «Πάντα μοι ξεστιν, λλ᾿ ο πάντα συμφέρει· πάντα μοι ξεστιν, λλ᾿ οκ γ ξουσιασθήσομαι π τινος»[17].

 

Η. Μέσα σ’ ατ τ περιβάλλον, Κόρινθος δν εναι μόνο μι πόλη στορίας, λλ κα μι κοινωνία γωνιν κα λπίδων. νέος πο ναζητ νόημα, ργαζόμενος πο παλεύει γι ξιοπρέπεια, πιστήμονας πο ἐρευνᾶ, μετανάστης πο νοσταλγεῖ τὴν πατρίδα, σθενς πο ποθε παρηγοριά — λοι εμαστε εκόνες το ζντος Χριστο, δυνητικ μέλη τς κκλησίας Του.

 

Θ. Ἐπιπλέον ἡ Κόρινθος πήρξε πάντοτε τόπος που τέχνη συναντοσε τ θείο. Κορινθιακς ρυθμός, πο στόλισε τος ρχαίους ναούς κα τ παλάτια, ξεδίπλωσε τ νθοπέταλά του γι ν στολίσει τος χριστιανικος ναούς κα γένετο πέτρινη προσευχή ατς τς γς πρς τν Πατέρα μας τν ν Ορανος.

μουσική, γιογραφία, ρχιτεκτονικ τν ναν μας, εναι ρατ μαρτυρία ατς τς πίστεως.

 

Ι. παιδεία, ἀπό την ἄλλη, εναι δεύτερη μήτρα το νθρώπου. Με αὐτήν διαμορφώνονται ο ψυχές, κε γεννιέται εὐθύνη, κε καρπίζει γάπη πρς τν Θεν κα τν πατρίδα.

Προσεύχομαι στν γιο Μακάριο στε ο νέοι τς Κορινθου ν ασθάνονται τι κκλησία τος στηρίζει, τος κατανοε, τος μπνέει.

κκλησιαστικ Σχολ τς Κορίνθου, πο λειτούργησε γι δεκαετίες ς πνευματικ κα μορφωτικ κέντρο τς περιοχς, πρξε φάρος γνώσεως κα γιότητας. κε μορφώθηκαν ερες πο, μ πίστι κα φοσίωσιν, πηρέτησαν τν κκλησία, τς νορίες κα τ μοναστήρια, κα μετέδωσαν στους πιστούς τ σοφία τν Πατέρων κα τ ζωνταν παράδοση τς πίστεως. μή λειτουργία της πρξε πλήγμα γι τν τοπικ πνευματικ ζωή, φήνοντας κενά πο καλούμαστε σήμερα ν ναπληρώσουμε μ ραμα κα ποφασιστικότητα.

 

ΙΑ. Ο εροψάλτες, ο κατηχητς, ο πίτροποι, ο θελοντές, λοι ο συνεργάτες τς κκλησίας εναι ο σύγχρονοι συν-πόστολοι, διότι «καστος διον χάρισμα χει κ Θεο»[18]. Με τ φωνή τους, τ διακονία τους, τ σιωπή τους, οκοδομον τ Σμα το Χριστο. «Θεο γάρ σμεν συνεργοί· Θεο γεώργιον, Θεο οκοδομή»[19].

Τος εχαριστ κ προοιμίου κα ζητ σχέση μας ν εναι σχέση προσευχς, νότητας κα χαρς.

 

Ζ. Με σεβασμ κα διάκριση θ συνεργαστομε μ τος ρχοντες το τόπου, τν Περιφέρεια, τούς Δήμους, τος φορες τς παιδείας, το πολιτισμο κα τς κοινωνικς πρόνοιας, στε κοινς μας στόχος — εημερία κα σωτηρία το νθρώπου — ν γίνη πράξη.

ξάλλου ληθιν διοίκησις, πως κα ληθιν ποιμαντική, εναι διακονία· πηρετε, δν ξουσιάζει.

 

ΙΔ. πίσης, «Γνωρίζω μν, δελφοί, τν χάριν το Θεο τν δεδομένην ν τας κκλησίαις τς Μακεδονίας»[20], κα δν ξεχν τν κκλησία τν Φιλίππων, που, σπερ κα πόστολος Παλος, βίωσα παιδιόθεν τν Χάρη το Θεο, κα πο σήμερα ασθάνομαι ν ννονται ο δύο ατς ποστολικς στίες — Φίλιπποι κα Κόρινθος — ν τ προσώπ το πισκόπου, λλ κα μ τν παρουσία τν φιλιππίσιων δελφν μας δ, κλήρου κα λαο, μ πρτον τν Μητροπολίτη Φιλίππων, κ. Στέφανο, λλ κα μ τος ρχοντες το τόπου, τος ποίους π καρδιάς εχαριστ.

 

ΙΕ. «Ὥστε, δελφοί μου γαπητο κα πιπόθητοι, χαρ κα στέφανός μου»[21], σήμερα δν ξεκιν μι νέα ποχή γι τν Κόρινθο· συνεχίζεται δια θεία στορία πο ρχισε μ τν πόστολο Παλο κα θ συνεχιστε ως τς συντελείας το αἰῶνος. ρχομαι ς ταπεινς κρίκος σ’ ατν τν λυσίδα.

Παραδίδω τν αυτό μου στν Θε τς γάπης κα σ’ λους σς. Προσεύχομαι κάθε λόγος, κάθε ἀπόφαση, κάθε ἔργο ν περν π τν Σταυρ κα ν καταλήγει στν νάσταση.

«Δοξάσατε δ τν Θεν ν τ σώματι μν κα ν τ πνεύματι μν, τινά στι το Θεο»[22].

 

«Λοιπν, δελφοί, χαίρετε, καταρτίζεσθε, παρακαλεσθε, τ ατ φρονετε, ερηνεύετε, κα Θες τς γάπης κα ερήνης σται μεθ᾿ μν»[23].

« χάρις το Κυρίου ησο Χριστο, κ γάπη το Θεο, κα κοινωνία το γίου Πνεύματος εη μετ πάντων μν»


Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναγνώστες